onsdag 4 augusti 2010

Påsbeskrivning!

Nu ska jag våga mej på att göra en påsbeskrivning på begäran.....hm,det här kan ju gå hur som helst det!? =0)

Man använder ett halvt Cardstock dvs.15,25*30,5
Biga fr ena kortsidan 9cm  14 cm  23cm  28cm 
Då blir det ca:2,5 cm kvar
Biga fr ena långsidan 2cm (det är det som blir uppe på påsen sen)
biga fr den andra långsidan 3cm
       

Mät sen upp på 9cm.s delarna 2,5 cm fr varje sida. Gör hål för banden!
Här har jag "pillat"in banden,dom brukar jag göra 16 cm styck. Sen sätter jag dubbelhäftande tejp längs ovansidan och jag brukar även tejpa fast dom små bandsnuttarna lite extra så det inte lossnar sen när man ska bära den.
Sen klipper jag till små flikar så det är lättare att vika in undersidan.
Så är det bra att tejpa ihop,det syns verkligen hur det ska vara. =0)
HEPP.........en påse!!! =0) Bara att dekorera tills man blir nöjder...
Om det var HELT obegripligt så är det bara att säga till så kan jag försöka förklara mej bättre =0)
Kram från mej!

12 kommentarer:

Louise sa...

Men vad bra!! :) Härligt!! Tackelitack, skall jag genast lägga på minnet att den finns här :)
Kram!!

Mim... sa...

Det gick ju jättebra, jag fattade precis vad jag skulle göra.
Ha det bra.

Eva J sa...

Superbra beskrivning, den här ska jag prova att göra. Tack för att du delar med dig.
Ha en skön dag
Kram Eva/ Eviebee

himlaverket sa...

Jätte bra tips,,,,nu får vi scrappare pås-sjuka å lust att göra massor med påsar..va bra!

Gunilla/Nilla sa...

En perfekt beskrivning och en helt underbart fin påse.

Ha det gott//Gunilla

Unknown sa...

va snällt att vi fick ta del av din påskonstruktion. Tycker den är så söt, en himla bra presentpåse. Jag måste bara vika den i helgen. Rapport följer.

Tack Tack Tack

Diane sa...

There is some wonderful work on your blog, Maritha! Thank you for visting my blog and for leaving such generous comments!
Diane x

Christina sa...

Wowww that looks lovely Maritha! Really cool! Thanks for sharing.
Hugs Kristel

Sharon sa...

Hi Maritha,

I'm so glad you left a message on my blog! It lead me to your beautiful creations. Your work is stunning - lovely colouring and so creative. :)

Sharon x

Pysselbus sa...

PERFEKT!! Den åker genast in i skiss-boken så jag vet var jag har den! Blir toppen att ha, kanske blir det ett försök hemma med kopieringspapper och ett live-försök i Avesta på träffen.... Du är super, Maritha!

Kram

Janie Printz sa...

Theses little bags are so cute. Thanks for showing how to make them. I will give them a try ... Love the way you embellished them all ..
Hugs, Janie

Annette sa...

Kanonbra, Maritha! Nu ska här göras påsar.
Tusen tack för beskrivningen!
Kram